Som det kan vara ibland

Igår var jag för första gången och såg en allsvensk fotbollsmatch. Göteborg mot Gävle. Det var trevligt, kanske mest för att Jumme med kompisar fick fribiljetter för att de sa att de höll på Gävle. Dock fölorade dom med 4-0 så det blev inget firande efteråt.




I övrigt spenderar jag helgen med att växelvis slappa och plugga. Skolan ger mig mer stress än vad jag önskar. Detta visar sig i att jag återigen har bakhuvudet fullt av mjällexem.. Så förbannat störande. Hur som helst går det framåt med skolan. Jag önskar att jag var mer effektiv och inte funderade så mycket men det är svårt att släppa på kraven. Jag vill alltid vara bättre än jag kan och det är mer en last än en bra egenskap.


Slutligen kan jag tillägga att jag snabbt skrotade idéen om att ta ut Devil minst en gång om dagen. Hon var så arg på mig efter förra utflykten att jag ska låta henne vara några dagar och sakta och metodiskt öka hanteringen av henne. Hon diggar verkligen inte att bäras i famnen. Hon tjurade så hårt att hon vägrade hoppa ur buren resten av dagen. Jäkla betongkanin! Jag som vill att hon ska vilja vara ute och skutta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0