Min älskade häst

Offe har de senaste veckorna inte rört sig normalt. Han har inte töltat eller travat rent och visat orörlighet i både framdelen och bakdelen. Igår kom det en equiterapeut och kollade igenom honom.

Det finns verkligen inget värre än när min allra viktigaste vän inte är som han ska. Det spelar ingen roll hur litet felet är. Jag har gått omkring med en klump i magen i väntan på equiterapeutens dom. Har han ont? Är han sned? Är det nåt annat? Hur ska jag göra, rida eller vila? 

Igår släppte den där frätande klumpen. Offe är sned både fram och bak men han har inte ont och felen är relativt lätta att fixa. Det var inga ben i kroppen som var skeva utan det verkar som att allt är muskulärt. Visserligen kan det dröja några veckor innan han visar resultat och han kommer undersökas om en månad igen men just nu är lättnaden stor. Equiterapeuten var nästan helt säker på att Offe inte känner någon form av smärta, annars är han en sann mästare på att dölja det så som han stod och gäspade under hela undersökningen. 

Så då kanske jag kan få koncentrera mig på skolan och rikta min oro mot den istället för att oroa mig för min bästa vän och trygghet i livet!

Offe och Ember i solnedgång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0