Katt är så lätt att förtrollas av

När det känns som jobbigast med studierna är det mer eller mindre omöjligt att fokusera på just det man innerst inne känner att man måste. Alltså studierna.
Internet slukar egentligen ganska lite av min tid men just när jag borde plugga som hårdast kollar jag varenda klipp på så många sidor jag bara kan.
Efter ett tag får jag lite ångest. En timma förlorad till ingen nytta... Jag går ut i köket och lagar en kopp te som är så svart att det kan misstolkas som kaffe och intalar mig att "nu jävlar ska jag leverera! Akta er skolböckerna för nu kommer jag!".
I regel sätter jag mig vid datorn igen och öppnar diverse skoldokument. Ögnar igenom men kommer på att jag måste kolla mailen eller nån tidningssajt. Påminner mig snart om att det inte är läge för slösurf.
När jag redan vådats i närmare två timmar vad händer då? Givetvis kommer Katt från ingenstans och vill sitta i knäet och vara ivägen. Då smälter mitt hjärta och jag kan bara inte knuffa undan henne. Hon är för söt och för självständig att jag bara måste ta vara på stunden. Om det ändå var Katt jag studerade, då skulle jag verkligen kombinera nytta med nöje...

Min bästa bebis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0