Jag är egentligen en riktig liten hästnörd

Idag har jag för första gången på flera år ridit lektion på en häst som inte är Ófeigur. Det känns faktiskt väldigt bra och jag tror verkligen att jag kommer få upp ögonen för vad jag måste jobba med vad gäller mig och min häst. Jippi!

Har jag testat nya bettet på Ófeigur idag också. Ett apple mouth bett som jag själv prövat tuggat lite på för att se om det verkligen smakar äpple men det smakade inte ens lite gott. Vilken besvikelse...
Ett bett med parerstänger känns som en bra idé när man har en häst som vissa dagar kör dragkamp med tyglarna och vägrar böja varken hals eller kropp. Nu riskerar jag inte att skada honom i munnen om jag plötsligt måste slita i ena tygeln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0