Kiruna

Igår kom jag hem till Kiruna. Blir här till måndag sen åker jag ner till Oslo igen.
Det var en lång resa att komma hit. Hoppade på trikken kl 6 för att ta bilen ut till stallet (som ligger 10 minuter med buss från flygplatsen), tog bussen till flyget, flög upp till Evenes, tog bussen in till Narvik för att sedan ta tåget hem till Kiruna. Kl 17.40 andades jag Kirunas friska luft igen, för första gången på 12 veckor.

Det känns konstigt att vara hemma. Jag har anpassat mig till Oslo mer än vad jag trodde. Bara en sån sak som att våra vägskyltar är gula, GULA! Det är ju helt fel! I norge är det vit bakgrund på hastighets- och varningsskyltar osv. I Kiruna är det väldigt stilla dessutom. Igår kväll när jag körde hem efter elva nånstans såg jag inte mycket levande. Kiruna är en stad som sover på nätterna.

Jag har träffat min underbara häst igen. Jag hade näst glömt bort hur mysig och go han verkligen är. Idag ska jag rida och verkligen testa honom. Pressa lite på gränserna och se om han verkligen kan bete sig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0