Det fina med att vandra utan en destination i åtanke

Igår gick jag ut för att köpa mig en "sub of the day". När jag stod där med min macka tänkte jag att jag kunde gå en sväng i det trevliga vädret. Jag drev planlöst omkring tills jag kom till Akershus fästning. Historieintresserad som jag är gick jag in genom grindarna och tittade på slottet, kyrkan och allt annat som fanns att se. Jag var där på kvällen så jag kunde inte besöka museet då det var stängt för dagen så jag ska nog dra en runda till där innan jag åker hem.
Det var ett hemskt mysigt ställe. Kullerstensgator som ledde runt överallt, kanoner i varenda hörn, vapenbärande vakter i fancy uniformer och en rent romantisk stämning är ett sätt som jag skulle vilja beskriva det hela på.






Kommentarer
Postat av: Martin L

Sista fotot på backen ner blev himla bra!

2011-04-12 @ 19:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0