Det är solens fel

Det har varit en helt otroligt varm och solig dag. 20 grader i skuggan. Tog trikken bort mot majorstuen drog en svängom i Frognerparken och kollade in de omtalade statyerna. Alla dessa figurer föreställer dock bara nakna människor i olika åldrar och poser. Jag gillar vanligtvis all typ av konst men nakna människor gör verkligen inte tricket för mig. Jag tror inte att det är nakenheten i sig, människor i allmänhet är otäcka varelser och när det står så många statyer föreställande just bara männsikor blir jag lite illa till mods. Vad tänkte skaparen? Vad hade skaparen för tanke eller syfte bakom dessa verk? Jag har lite svårt att se tjusningen.








Konst tolkas som man vill. Jag finner dessa nakna människor mest bara ofredande.

Eftersom att det var så fint väder klädde jag av mig till bara linnet och bestämde mig för att gå hem i stället för att ta trikken. Det var helt sjukt varmt och halvägs valde jag att gå på skuggsidan för att komma undan solen.
En kille från Elixia dyker upp med reklamblad och frågar om jag prövat Elixia nån gång. Jag svarade att jag tränat på just Elixia men sagt upp mig då jag ska flytta hem till Kiruna. Han försökte då tala om för mig hur fint det är i Oslo på sommaren och att jag borde stanna. Jag svarade bara att jag kanske kommer tillbaka nån gång. Mitt i allt detta kommer jag på mig själv med att jag faktiskt småflörtar med denna inte ens särskilt snygga främling. Till råga på allt avslutar jag samtalet med "Om jag kommer tillbaka ses vi på Elixia!", på vilket han svarar "Det gör vi va? Lova det!" och sen gick jag. Shit vad löjlig jag är...

När jag är tillbaka inne i centrum stöter jag på min absoluta favoritgatumusikant. Mannen med fiolen. Han är helt grym på sin fiol. Jag gillare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0