Vad gör man inte för laget?

Hoj! Nu är det jag Matilda som skriver.
Som mina trogna bloggläsare (ca 10 stycken) säkert redan har förstått så har jag skaffat en permanent gästbloggare. Varför hon inte har en egen blogg vet jag inte men det blir nog roligare så här. Vad gör man inte för laget? Anna-Sara är 80 mil från sina kära hemstad och hon måste helt enkelt kunna rapportera omvärlden om sin tid i Östersundstrakten.

Idag har jag startat den hårda skoningslösa träningen med Ófeigur. Tävlingen i Boden börjar närma sig och vi vill så klart visa oss från våran bästa sida, om vi nu har en sån.  Det känns bra faktiskt. Jag har inte suttit på Óffe sen nån gång i juli men idag skötte han sig över förväntan.
Imorn blir det att träna med transportskydden. Dom är i nuläget mindre populära.

Morgondagen bjuder på ytterligare uppdrag. Jag ska röja upp i stallet och jag lovar att jag har aldrig sett stallet i ett stökigare skick förut. Utbyggnationen har bidragit till ett bombnedslag i sadelkammaren.

För övrigt är det mesta i sin ordning. Måsart och Skoffan har båda fått sin päls tillbaka. Katten är översocial och går bara runt och jamar fast man matar honom flera gånger. Båda fölen växer men jag har börjat tappa hoppet om Kristall. Kommer han nånsin acceptera att ha grimma på sig? Det återstår att se.

Over and out...

Kommentarer
Postat av: a-s

åh matilda, du är guld som skickar rapport. det låter stabilt faktiskt! och pussa på kisse! jag har bara en liten svart katt som inte vill pussas.

kram från a-s och noell

2009-08-25 @ 12:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0