Puoltsa vecka 35

Här kommer veckans rapport från puoltsa.
Jag orkar inte skriva särskilt mycket så lägger upp lite bilder.

    
 

Måsart har blivit riktigt snygg nu när pälsen växt ut igen.
Jag har blivit förkyld och kan inte träna Ófeigur ordentligt men han sköter sig bättre än nånsin. Visserligen sitter inte tölten särskilt bra men han uppför sig som en riktig gentleman. Inge bråk på banan alls. Jag tror att han har saknat mig i sommar.

Jag saknar Anna-Sara. Det är faktiskt himla tråkigt att rida själv i skogen. Men som tur är beter sig Óffe, var lite orolig att jag skulle behöva hjälp med honom ibland men det går faktiskt bra även om det är roligare när A-S också är med. Det är helt otroligt att han travar i snöre utan bråk.

Blida däremot blev väldigt upprörd på Kerstin här om dan. Vi matade kväll i hagen och alla hästar fick äta ur varsin hink. Blida fick minst för hon går inte just nu och när hon var klar ville hon så förtvivlat komma åt Frasses hink. Men det fick hon inte för Kerstin och då gnällde hon till och sprkade bakut i luften mot Kerstin för att visa sitt stora missnöje. Jag skrattade för det såg så roligt ut. Blida är en sån gnälltant men aldrig har jag sett henne vara så mot människor.

/ Matilda


Kommentarer
Postat av: a-s

tjock-stina!

2009-08-30 @ 18:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0