Lägesrapport

(Anna-Sara här)

Igår flyttade jag till en stuga, som jag delar med min klasskompis Lotta. Har eget rum - med TVÅ sängar (Matilda!) och det är jättelyxigt till skillnad från mitt lilla kryp in jag hade förrut. 
Jag gillar dethär stället, alla är så hästnördiga att klockorna stannar. Idag när vi åt middag på värdhuset så blev det världens cirkus när det var en lös häst ute, alla sprang ut för att hjälpa. Det är så himla bra, om nått skulle hända har man ju 150 pers som fångar in ens häst.
Häromdagen kastade min häst av mig och en tjej red samtidigt på banan, hon slängde(!) sig av hästen när jag trillade av och var jättesnäll och höll i Úlfur när jag låg på backen och kippade efter andan.
Det är bra. Inte att jag trillade av utan att hon var så snäll och höll i honom.

Nästa lördag ska vi in till Östersund och kolla en clinic med nån dressyr-nisse från Portugal. Det kommer bli jättekul!
Och idag spenderade vi dagen med att titta på en massa hingstar som bedömdes, bäst var ju helt klart en liten mini-skräckis som var så fint isabellfärgad och helt underbart bedårande!
Japp, det är livet på Wången.
Alla rider till affärn.
Och går med mjukisbyxor.

Men jag saknar ju Matilda, och Dingo, och Tuben. Åh vad jag saknar lillTuben och lillDingo. Jag dör ju nästan! 


Úlfur i sin nya stora box.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0